Legile 448/2006 și 27/2020 prevăd ca instituțiile publice și private, precum și autoritățile centrale și locale să asigure interpreți autorizați pentru persoanele cu deficiențe de auz cu care interacționează în desfășurarea activității lor profesionale.
Dincolo de obligațiile legale, prin utilizarea interpretării video:
- se elimină timpii de deplasare
- se evită situațiile de indisponibilitate teritorială
- crește nivelul de accesibiltate pentru persoanele surde și hipoacuzice, ceea ce contribuie la eliminarea barierelor în calea unei vieți independente, prin acces facil la comunicarea liberă.
Astăzi, cu ajutorul tehnologiei la îndemâna tuturor, orice instituție, autoritate sau companie din România poate avea acces imediat la un interpret autorizat de limba semnelor române (limbaj mimico-gestual) prin intermediul aplicației „Voci Pentru Mâini”, singura din țara noastră special creată pentru acest tip de serviciu.
În condițiile în care la nivel național activează în jur de numai 100 de interpreți autorizați, alternativa interpretării la distanță devine aproape indispensabilă pentru această latură de accesibilizare. În foarte multe județe nu există decât unul sau doi interpreți autorizați, iar în altele niciunul.
La momentul actual, peste 120 de instituții publice și companii din țara noastră au acces la „Voci Pentru Mâini” și oferă cu promptitudine și lejeritate servicii de interpretare video la distanță pentru persoanele surde și hipoacuzice cu care interacționează. Printre acestea se numără primării, instituții medicale, DGASPC-uri, AJPIS-uri, case de pensii dar și bănci sau lanțuri de magazine.
Întrebări frecvente
Conturile de utilizator sunt deschise doar de administrator. Fiecare cont funcționează cu o adresă de email atașată, oferită de solicitant.
Da, o instituție / companie poate solicita un număr de până la 100 de conturi specifice de utilizator.
Aveți nevoie de un dispozitiv mobil de tip smartphone / tabletă în sistemele Android sau iOS sau de un calculator / laptop cu microfon și cameră web precum și de o conexiune la internet stabilă.
După conectarea la aplicație cu numele de utilizator și parolă, veți putea accesa meniul principal. Aveți posibilitatea de a alege unul din contextele predefinite pentru care se solicită un apel în funcție de tipul instituției / companiei (ex. „bancă”, „primărie”, „magazin” etc.). În momentul în care alegeți unul din contextele predefinite, sistemul va solicita confirmarea dvs. pentru apel. Din acest moment, apelul inițiat este trimis la toți interpreții disponibili pe platformă iar primul care preia solicitarea intră în legătură audio-video directă cu dvs., iar comunicarea cu persoana surdă poate avea loc.
Timpul de așteptare pentru preluarea unui apel variază de la câteva secunde până la 3-5 minute în majoritatea cazurilor.
Nu, apelurile video nu sunt înregistrate și nu sunt stocate într-o arhivă virtuală.